Party Marketing - enklaste vägen till framgångsrik marknadsföring (häftad)
Format
Inbunden
Språk
Svenska
Antal sidor
201
Utgivningsdatum
2005-08-01
Förlag
Inshop Marknadskonsult
Medarbetare
Grahn, Lennart (medf.)
Dimensioner
225 x 153 x 17 mm
Vikt
440 g
SAB
Qblb
ISBN
9789163167973

Party Marketing - enklaste vägen till framgångsrik marknadsföring

Inbunden,  Svenska, 2005-08-01
199
  • Skickas från oss inom 2-3 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
Har du varit på en fest någon gång? Eller till och med fixat en egen? Då har du redan kommit en bra bit på vägen till att bli en framgångsrik marknadsförare.
Kan det verkligen vara så enkelt? Ja, det menar författaren Harald Moe.

Harald Moes tes är följande: Att planera och genomföra en lyckad fest och att marknadsföra ett framgångsrikt företag, är samma sak och bygger på samma princip. En fin inbjudan innebär inte att gästen tycker att festen är lyckad. Eller att kunden tycker att företaget, eller företagets produkter är bra.
Boken använder en metafor - festen, är skriven som en berättelse och innehåller många exempel på varför vissa företag lyckas, och andra misslyckas.
Handlingen byggs upp, kapitel för kapitel, kring en enkel modell (PartyMarketing-modellen), också den enkelt designad och symbolrik.
Allt för att göra det lättare för dig som läsare, att komma ihåg och förstå marknadsföringens framgångsfaktorer.
Du läser om Festen - ett gäng skolkamrater, Nicke & Co, som hjälps åt att göra "Världens fest!". Du är med om hur festen planeras och stegvis byggs upp, för att nå målet - "den mest lyckade festen i stan".
Del 2 består av PartyMarketing i praktiken. Nicke får av sin mentor, reklamgurun Gustav, lära sig marknadsföringens grunder enligt PartyMarketing-principen. Att alltid tänka - varför, för vem, var, när och hur och att aldrig slarva med detaljerna.
Perfekt för dig som är eller vill bli egen företagare, vill lära dig marknads-föringens grunder eller bara bli mer kundfokuserad. Dessutom passar den utmärkt för ledningen i företag att få personalen att förstå företagets marknadsföring, sin egen roll och del i helheten.

Passar bra ihop

  1. Party Marketing - enklaste vägen till framgångsrik marknadsföring
  2. +
  3. Underskott : omsorgens ekonomiska värde

De som köpt den här boken har ofta också köpt Underskott : omsorgens ekonomiska värde av Emma Holten (inbunden).

Köp båda 2 för 458 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av författarna

  • Party Marketing

    Harold Moe, Lennart Grahn

    Everyone has thrown or been to a party. Organising a successful party and marketing a successful company basically follow the same concept and structure. To create a successful party for guests, every detail must work in harmony with each other - ...

Övrig information

Har du varit på en fest någon gång? Eller till och med fixat en egen? Då har du redan kommit en bra bit på vägen till att bli en framgångsrik marknadsförare.
Kan det verkligen vara så enkelt? Ja, det menar författaren Harald Moe.

Harald Moe¿s tes är följande: Att planera och genomföra en lyckad fest och att marknadsföra ett framgångsrikt företag, är samma sak och bygger på samma princip. En fin inbjudan innebär inte att gästen tycker att festen är lyckad. Eller att kunden tycker att företaget, eller företagets produkter är bra.
Boken använder en metafor - festen, är skriven som en berättelse och innehåller många exempel på varför vissa företag lyckas, och andra misslyckas.
Handlingen byggs upp, kapitel för kapitel, kring en enkel modell (PartyMarketing-modellen), också den enkelt designad och symbolrik.
Allt för att göra det lättare för dig som läsare, att komma ihåg och förstå marknadsföringens framgångsfaktorer.
Du läser om Festen - ett gäng skolkamrater, Nicke & Co, som hjälps åt att göra "Världens fest!". Du är med om hur festen planeras och stegvis byggs upp, för att nå målet - "den mest lyckade festen i stan".
Del 2 består av PartyMarketing i praktiken. Nicke får av sin mentor, reklamgurun Gustav, lära sig marknadsföringens grunder enligt PartyMarketing-principen. Att alltid tänka - varför, för vem, var, när och hur och att aldrig slarva med detaljerna.
Perfekt för dig som är eller vill bli egen företagare, vill lära dig marknads-föringens grunder eller bara bli mer kundfokuserad. Dessutom passar den utmärkt för ledningen i företag att få personalen att förstå företagets marknadsföring, sin egen roll och del i helheten.