Offentlig upphandling - en outnyttjad miljardmarknad (inbunden)
Format
Inbunden
Språk
Svenska
Antal sidor
197
Utgivningsdatum
1999-05-01
Förlag
Industrilitteratur
Medarbetare
Israelsson, Merit, Israelsson, Björn (medf.)
Dimensioner
238 x 175 x 9 mm
Vikt
421 g
SAB
Odc
ISBN
9789175485713

Offentlig upphandling - en outnyttjad miljardmarknad

en outnyttjad miljardmarknad; handbok för leverantörer

Inbunden,  Svenska, 1999-05-01
241
  • Skickas från oss inom 7-10 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
Huvudregeln om affärsmässighet vid offentlig upphandling inom EES- området öppnr möjligheter för svenska leverantörer att konkurrera på nya geografiska marknader, inklusive Sverige.
Avsikten med denna bok är att reda ut begreppen kring offentlig upphandling - sett ur leverantörens synvinkel - så att ingen skall behöva missa ett kontrakt på grund av att han inte förstått spelreglerna.
Boken vänder sig till alla företag - små som stora - som har kunder inom den offentliga sektorn. Innehållet täcker hela affärsprocessen från marknadsföring och marknadsbevakning, via själva upphandlingsprocessen, till hur man överklagar ett felaktigt beslut.
Varje kapitel inleds med några goda råd. I texten finns både korta tips till leverantören och fördjupade juridiska kommentarer. I bilagedelen ingår "Lagen om offentlig upphandling", förteckning över uppgifter i TED-annonser, nyttiga adresser m m.

Passar bra ihop

  1. Offentlig upphandling - en outnyttjad miljardmarknad
  2. +
  3. Självmedkänsla på jobbet : för dig som tröttnat på stress, press och otrygghet

De som köpt den här boken har ofta också köpt Självmedkänsla på jobbet : för dig som tröttnat... av Sofia Viotti (inbunden).

Köp båda 2 för 480 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Övrig information

Norberg L; Israelsson B; Israelsson M. Offentlig upphandling - en outnyttjad miljardmarknad handbok för leverantörer Industrilitteratur AB. Ca 200 sidor Huvudregeln om affärsmässighet vid offentlig upphandling inom EES- området öppnr möjligheter för svenska leverantörer att konkurrera på nya geografiska marknader, inklusive Sverige. Avsikten med denna bok är att reda ut begreppen kring offentlig upphandling - sett ur leve- rantörens synvinkel - så att ingen skall behöva missa ett kontrakt på grund av att han inte förstått spelreglerna. Boken vänder sig till alla företag - små som stora - som har kunder inom den offentliga sektorn. Innehållet täcker hela affärsprocessen från marknadsföring och marknadsbevakning, via själva upphandlingsprocessen, till hur man överklagar ett felaktigt beslut. Varje kapitel inleds med några goda råd. I texten finns både korta tips till leverantören och fördjupade juridiska kommentarer. I bilagedelen ingår "Lagen om offentlig upphandling", förteckning över uppgifter i TED-annonser, nyttiga adresser mm. Staffan Johanson